czwartek, 18 sierpnia 2016

Szafa chlebowa

Witajcie.


Od dawna marzy mi się chlebowa szafa. Stara i drewniana, do mojej "wiejskiej" kuchni.
Taka spiżarka, która pomieści wszystkie mąki, makarony, kasze, płatki.
Kilka dni temu, dostałam od znajomego sitka do szafy chlebowej. Więc nie byłabym sobą, gdybym nie zaczęła kombinować.
W piwnicy stała staruchna bieliźniarka.
Prosta szafka z sosnowych desek, powleczona drewnianą oleiną.
Zeszlifwałam stary lakier. Dałam jej różany wianek z kantówki i masy strukturalnej, by nieco odebrać jej surowości. Pomalowałam farbą akrylową, zestawiając biele i szarości...
Miałam jeszcze zmienić nóżki na toczone, ale jak zabrałam się za ich demontaż, to odkryłam, że ktoś dostrugał nóżkę z deseczki, starając się odwzorować oryginalną. Tak mnie to rozczuliło, że zostawiam.










I tak powstała szafa chlebowa, albo - bardziej - moja wariacja na temat chlebowej szafy.
Muszę przyznać, że jestem ogromnie ukontentowana.
Choć moja prawdziwa chlebowa szafa, pewnie gdzieś na mnie czeka i kiedyś ja znajdę ;)


Miłego dnia - Ala.

7 komentarzy:

  1. Witam Alu! Z przyjemnością przejrzałam Twojego bloga i przyznam, że zaintrygowały mnie Twoje "hendmejdy". Są inne niż do tej pory oglądane w blogosferze (choćby lampa z nosidła). Łazienkę odmieniłaś super. Wiem, co to znaczy brak funduszy na ten cel, sama też malowałam łazienkę w naszym weekendowym mieszkanku. Z efektu równiez jestem zadowolona.
    Nie mogę doczekać się pełnych kadrów Twojej kuchni. No i widząc Twoją pomysłowość już wiem, że powoli pięknie zrobisz cały dom. Na pewno nie zabraknie tu fajnych i niedrogich rozwiązań. Będę Ci kibicować - na pewno!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Za ten różany wianek wielkie brawa! :)

    Wyobraź sobie,że mam prawie taka samą szafkę, tylko, że ona od starego kompletu kuchennego teściowej. Nóżki ma identyczne i pomalowałam ją identycznie jak Ty. W tych samych miejscach szarości i biele. Nie ma oczywiście ani wianka, ani sitek, ale kształt taki sam.
    Muszę zrobić zdjęcia.
    Buziaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sliczna ta szafa !!! Bardzo fajnie ja przemalowalas. Jednym slowem BRAWO !

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda świetnie :) Zdolna jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Alu, z każdym postem zaskakujesz swoją pomysłowością i wykonaniem. Szafa zyskała nowe życie, a różyczki dodają niesamowitego smaku. Od dzisiaj mówię do Ciebie "Ala - złota rączka " ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze.
Miło mi, że mnie odwiedzacie :)
- Ala